Hva er et digitalbyrå?

Reklame-, pr-, og mediebransjen forandrer seg raskt. Pengene flytter seg fra tradisjonelle til digitale medier. Grensene mellom medie-, reklame-, pr-, content- og spesialistbyråer begynner å forsvinne. Nå vil alle fortelle at de er digitale. MediaAgency er et digitalbyrå som kun jobber digitalt med design, content, utvikling og performance. For oss er det viktigste god design, riktig synlighet og få brukere til å bli kunder på digitale flater.

I dag er det essensielt at man holder seg oppdatert på digitale kanaler som for eksempel Google, Bing, Facebook, Youtube, Instagram, SnapChat og teknologier som automatiserte kjøp (RTB). Selv om dette er noen av de største for øyeblikket er det viktig at man alltid holder seg oppdatert.

Dynamisk og målbar

En digital verden er mer dynamisk og målbar enn tradisjonelle medier. Prosessene til digitalbyråer blir derfor forskjellige i forhold til pr-, medie-, og reklamebyråer.

I tradisjonelle byråer er ofte både reklame- og mediebyrå inne i bildet. Reklamebyrået kommer opp med en idé, konsept og lager materiell. Mens mediebyrået tar jobbet med å forhandle avtaler og finne målgruppe. I kampanjeperioden gjøres det få endringer, og analysen gjøres først etter at kampanjen er over.

Hele kundereisen

Et digitalbyrå jobber med hele kundereisen og forholder seg til målbare tall gjennom hele prosessen. For digitalbyrå trekker man frem forretningsmålene og hvilke digitale muligheter som skal velges.

Designere og utviklere jobber sammen for at kundens merkevare skal utnytte alle mulighetene som ligger i digitale medier. Et digitalbyrå jobber kontinuerlig med optimalisering i kampanjeperioden basert på statistikk og analyse.

Treffe riktig målgruppe

Vi er opptatt av at man treffer riktig bruker og at vedkommende gjør ønsket handling. Enten det er et kjøp på nettsted, i en fysisk butikk, påmelding av nyhetsbrev eller en telefonsamtale.

De ulike digitale mediene brukes på forskjellige måter. Google, Bing og Youtube er pull-medier brukes i stor grad for å finne mer informasjon om varer og tjenester man vurderer å kjøpe. Mens Facebook, Instagram, Pinterest er mer push-medier som brukes til å oppdage nye produkter og tjenester.

Få besøkende til å bli kunder For MediaAgency handler det om lede potensielle kunder til våre kunders nettsted eller kampanjeside for å motivere besøke til å bli kunder.

Vi har alltid brukeren i fokus når vi utvikler nettsteder. Alle nettsteder trenger besøkende og vi kjøper akkurat de segmentene man ønsker å treffe. Ønsker man for eksempel og nå ut til menn i alderen 18-30 år som bor i Oslo og har handlet på nettet den siste tiden, målretter vi for å treffer akkurat disse menneskene.

Mer for pengene

Vi mener at alle bedrifter bør bruke digitale medier aktivt. Annonsering bør treffe nøyaktig med budskap som resonnerer med riktig målgruppe. Nettstedet til bedriften bør få besøkende til å gjøre akkurat det man ønsker. Vi designer digitale annonser og innhold, treffer potensielle kunder med budskapet og utvikler optimaliserte nettsteder som er tilpasset alle enheter. Best av alt er at man ikke lengre trenger store budsjetter for å få synlighet.

MediaAgency hjelper både store og små bedrifter med hele den digitale prosessen. Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe….

Send en mail til kontakt@mediaagency.no eller ring 24 07 61 10